مباحث پيرامون وضعيت نيروهاي پيشدبستاني در جلسات آتي ادامه مييابد
مباحث پيرامون وضعيت نيروهاي پيشدبستاني در جلسات آتي ادامه مييابد
|
اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جلسه عصر روز گذشته خود كه با حضور وزير آموزش و پرورش برگزار شد، به بررسي موضوع تعيين تكليف نيروهاي تربيت معلمي سال 88 و حقالتدريسي مراكز فني و حرفهاي پرداختند.
ابوالقاسم خسروي، در گفتوگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: در مورد تعيين تكليف نيروهاي تربيتمعلمي سال 88 كه بايستي جزو متعهدين خدمت به حساب آيند، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا اين موضوع حل شده و اوايل سال تحصيلي به كار گرفته شود. وي تصريح كرد: همچنين در مورد نيروهاي حقالتدريسي كه در مراكز فني و حرفهاي مشغول به كار هستند، با توجه به اينكه آموزش فني و حرفهاي به آموزش عالي متصل شده، مقرر شد كه بتوانند در اين سيستم همكاري داشته باشند. اين عضو كميسيون آموزش، خاطرنشان كرد: مباحث پيرامون وضعيت نيروهاي نهضتي و پيشدبستاني و نيروهاي بهداشت در حال بررسي است كه اين بررسيها در جلسات آتي ادامه مييابد.
خیلی دلم میخواست سریال استخداممون در همین ماه مبارک حل بشه ولی بازهم به جلسات آتی کشیده شد!!!
بر اساس ماده واحده این طرح 7 تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حقالتدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش افزوده میشود. در صورت تصویب نهایی این طرح، متن زیر به عنوان ماده (17) به قانون مذکور الحاق میگردد: ماده17ـ افرادی که از سال 1379 به بعد بهصورت حقالتدریس و یا از طریق شرکتهای خدماتی با وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی داشتهاند و یا در نهضت سوادآموزی به صورت آموزشیار خدمت نمودهاند و خدمت و همکاری آنها مستمر نبوده است درصورت صدور مجوز استخدام به روش زیر در اولویت استخدام قرار میگیرند: الف ـ کسب حد نصاب لازم در آزمون استخدامی که توسط وزارتآموزش و پرورش برگزار میشود، این حد نصاب توسط وزارتآموزش و پرورش تعیین میگردد. ب ـ درصورت کسب حد نصاب بند (الف) تا پنج امتیاز به ازای هر سال خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی در وزارت آموزش و پرورش یا نهضت سوادآموزی و حداکثر سی امتیاز در صورت تأیید خدمت یا همکاری به تشخیص آموزش و پرورش محاسبه میشود. ج ـ نتیجه آزمون استخدامی حداکثر هفتاد امتیاز است و حداکثر امتیاز به بالاترین نمره در آزمون استخدامی تعلق میگیرد. د ـ درصورت داشتن حدنصاب بند (الف) مجموع امتیازات بندهای(ب) و (ج) مبنای اولویتبندی برای استخدام افراد مذکور در این ماده است. تبصره 1ـ افرادی که سابقه همکاری براساس مفاد این ماده را با وزارت آموزش و پرورش ندارند نیز میتوانند درصورت موافقت وزارت آموزش و پرورش در این آزمون شرکت کنند و تنها امتیاز مندرج در بند(ج) را براساس نمره علمی کسب شده أخذ مینمایند. تبصره 2ـ وزارت آموزش و پرورش میتواند استخدام معلمان موضوع این ماده را براساس نیاز خود با اعمال سهمیه جنسیت و یا سهمیه برای استانها و یا رشتههای مورد نیاز در اولویت قرار دهد. | |