ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

التماس دعا

رئيس جمهور استفساريه مجلس درباره يک قانون را ابلاغ کرد

رئيس جمهور استفساريه مجلس درباره يک قانون را ابلاغ کرد

قانون تفسیر قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس موضوع استفساریه، دانشجویان رشته های ستاره دار ورودی سال 1388 دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و دانشکده فنی حرفه ای دختران دکتر شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 19/7/1391 هستند.
تبصره های (8) و (9) الحاقی به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش
تبصره8ـ احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8/3/1369 به استثنای احکام ناظر بر دانش آموزان دانش سراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.
دانشجویان ورودی سال 1388 مرکز تربیت معلم نیز که طبق مقررات مربوطه مشخص شده اند مشمول این حکم می شوند.
تبصره 9ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجرای تبصره (2) ماده (51) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 5/10/1389 و بند (ج) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 از تاریخ لازم الاجراءشدن این قانون حداکثر ظرف دو سال کلیه مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد (2) و (3) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15/7/1388 و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهد. درمورد مربیان پیش دبستانی مطابق روال قبل اعم از سیاستگذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین محتوا عمل کند.
این قانون در تاریخ 14 مهرماه 1392 از سوی مجلس تصویب و پس از تایید شورای نگهبان در مورخه 18 آبان ماه از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
منبع : سایت بازار کار
21 آبان 1392 10:58

توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی

توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی

وزیر هدف اصلی آموزش وپرورش در این برهه را ساماندهی، بازسازی و بهسازی منابع انسانی توصیف کرد.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، دکتر علی اصغر فانی، با حضور در برنامه " یک نگاه از چند دیدگاه " رادیو فرهنگ ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمت در دولت تدبیر، اعتدال و امید حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی گفت: آموزش وپرورش زیر ساخت منابع انسانی کشور را تامین می‌کند.
وی با اشاره به تعریف تربیت مبنی بر ایجاد رفتار مطلوب پایدار در متربی افزود: بخشی از رفتارهای مطلوب موجود در جامعه از فرهنگ دینی و بخش دیگر آن از فرهنگ ایرانی حاکم بر جامعه سرچشمه می‌گیرد و وظیفه ما این است، تلاش کنیم، دانش آموزان این فرهنگ را در وجود خود نهادینه کنند.
وزیر آموزش وپرورش لازمه نهادینه سازی فرهنگ در دانش آموزان را تولید محتوا متناسب با نیازهای جامعه، روش‌های آموزشی متناسب با شرایط سنی دانش آموزان و معلم و مربی خوب دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون معلم، مدیر ، کارمند و مربی در آموزش و پرورش وجود دارد که اولویت اصلی این وزارتخانه در گام اول ساماندهی و در گام بعد بهسازی و به روز کردن آنهاست.
وی با تاکید بر ایجاد و افزایش انگیزه در معلمان و ایجاد مهارت حرفه‌ای در آنان گفت: فراهم سازی این لوازم برای معلمان به آنان در نهادینه سازی فرهنگ، تولید محتوای متناسب با شرایط روز، منطبق بر فرهنگ دینی و ملی ایرانی در قالب کتابهای درسی و وسایل آموزشی و کمک آموزشی کمک خواهد کرد.
آماده ابلاغ شدن دستورالعملهای غنی سازی زنگهای گفتگو، کتابخوانی و احیای انشاء
وزیرآموزش وپرورش با اشاره به تقویت مدیریت در آموزش وپرورش بویژه مدیران مدارس و آماده سازی آنها برای تعامل با دانش آموزان اظهار کرد: براساس توصیه‌های موکد رئیس جمهور در مراسم « بازگشایی مدارس» مبنی بر تقویت روحیه نقد، انتقاد، سئوال و پرسشگری در دانش آموزان و ایجاد و غنی سازی زنگهای گفتگو، کتابخوانی و احیای انشاء در آموزش وپرورش در همین زمان کوتاه، اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته و دستورالعملهای لازم آماده ابلاغ شده است.
وی با اشاره به مطلب فوق یادآور شد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم، گام‌های موثری در نهادینه سازی فرهنگ میان دانش‌آموزان برداریم.
وی با برشماری کارکردهای آموزش و پرورش در دنیا ادامه داد: یکی از کارکردهای عمومی آموزش و پرورش در دنیا، انتقال فرهنگ کشور به نسل آینده است.
ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، راهبرد اصلی آموزش وپرورش است
فانی، استراتژی اصلی آموزش وپرورش را ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی خواند و گفت: معلم، باید احساس کند در فرآیند یاددهی یادگیری می‌تواند به عنوان یک نیروی دلسوز و موثر اظهارنظر کند که به تدریج زمینه‌های این کار فراهم خواهد شد.
ی به موضوع معیشت فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم در حد توان در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد و اینجانب نیز از همان روزهای آغازین فعالیت به عنوان سرپرست وزارت آموزش وپرورش یک مشاور تحت عنوان مشاور در اقتصاد آموزش وپرورش و امور رفاهی فرهنگیان منصوب کردم که تاکنون با تشکیل 198 جلسه کارشناسی با موضوع بررسی راهکارها و روش های ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان در این زمینه گامهای موثری برداشته‌اند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر اقدامی که در راستای معیشت و منزلت معلمان انجام شود، نباید رسانه‌ای شود، بلکه باید به مرحله عمل در آید ژ، امیدوارم وزارت آموزش وپرورش با مدیریت صحیح ژتر بر منابع بتواند گام ژهای موثرتری در این راستا بردارد.
معلمان کتابهای جدید التألیف باید آموزشهای لازم را سپری کنند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 300 هزار معلم و دبیر شاغل در آموزش وپرورش تاکید کرد: اطلاعات معلمان باید به روز باشد، بویژه آنان باید دوره‌های ضمن خدمت در زمینه کتابهای جدیدالتالیف را پشت سر گذارند.
وی با اشاره به ماموریت دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: تربیت و بازسازی نیروی انسانی از جمله ماموریتهای این دانشگاه است که باید با راهکارهای لازم آن مثل نیازسنجی آموزشی، اتخاذ روشهای صحیح آموزش و ارزیابی آموزشها برای سنجش اثربخشی آنها انجام گیرد.
وی از تولید بسته‌های آموزشی 70 ماده درسی از مجموع بیش از هزار ماده درسی خبر داد و افزود: بسته‌های آموزشی شامل کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم، لوح فشرده یا CDهای آموزشی و کمک آموزشی است که در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.
فانی اضافه کرد : با توجه به نقش تربیتی تمامی معلمان آنان قبل از معلم تخصصی بودن، یک مربی تربیتی هستند و باید بدانند که رفتار آنان در تربیت و شکل گیری شخصیت بچه‌ها بسیار اثرگذار است، لذا در دانشگاه فرهنگیان یک معاونت فرهنگی پیش بینی شده است و در همه دانشکده‌ها و پردیس‌ها پست سازمانی معاونت فرهنگی وجود دارد که با برنامه‌ریزی اساسی ستاد دانشگاه تدوین و ابلاغ می‌شود.
وی با ابراز امیدواری از برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص بودجه مناسب برای تامین نیازهای دانشگاه فرهنگیان گفت: اعتقاد داریم مهمترین کار دستگاه آموزش و پرورش، تربیت معلم است.
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به تنوع روشهای تدریس اضافه کرد: آموزش صرفا به کلاس درس محدود نمی‌شود و از روشهای مکمل دیگری مثل فیلم آموزشی، کارگاه و بازدیدهای آموزشی در این مسیر باید بهره گرفت، لذا دومین نکته‌ای که در آموزش‌های ضمن خدمت باید مورد توجه قرار گیرد، تناسب اهداف با روش‌های آموزشی است.
مدرسان کلاسهای ضمن خدمت باید مجرب وتوانمند باشند
فانی با تاکید بر بهره گیری مدرسان باتجربه و توانمند در کلاسهای ضمن خدمت و بدنبال آن ارزشیابی از دوره‌های برگزار شده برای دستیابی به اهداف موردنظر گفت: با در نظر گرفتن این موارد اثربخشی دوره‌های ضمن خدمت تضمین خواهد شد و معلمان از این دوره‌ها استقبال خواهند کرد.
وزیر آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مربیان پیش دبستانی که بدون استخدام و طی مراحل و آموزش‌های لازم در مدارس مشغول به کار شده‌اند، افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این گروه باید تعیین وضعیت شوند و اینجانب نیز در مصاحبه‌ها اعلام کرده‌ام تا قبل از مهر 93 تکلیف این کار روشن خواهد شد، ضمن آن که یک هیات کارشناسی بر روی این مسئله کار می کنند. طبیعی است کسانی می‌توانند وارد شوند که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند و ما امیدواریم این گروه در آزمون‌هایی که برگزار خواهد شد، موفق باشند، گرچه سابقه به عنوان یک عامل مثبت در استخدام آنان موثر خواهد بود.
فانی با اشاره به سند تحول نظام آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامع اسناد بالادستی گفت: آموزش وپرورش مکلف به اجرای این سند است و ساختار نظام آموزشی این سند به صورت 3-3-6 تعریف شده است، این سند بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت تدوین شده و بومی است و می تواند آموزش وپرورش را در آینده از کیفیت خوبی برخوردار نماید البته هر سند قبل از اجرا باید مراحلی را طی کند که این مرحله همان عملیاتی کردن سند است که در گذشته بدون زیر ساخت ها و آماده سازی فضا، کتاب و معلم مبادرت به اجرای پایه ششم شد و شتاب زدگی در این امر مشکلاتی را ایجاد کرد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای توقف این جریان وجود ندارد، یادآور شد: با انجام اصلاحاتی در این زمینه برای رفع نواقص کار دنبال خواهد شد.
منبع سایت بازارکار
21 آبان 1392 8:39

وزیر آموزش‌وپرورش روز شنبه - ۱۸ آبان - به مدت یک ساعت در رادیو فرهنگ پاسخگوی مردم خواهد بود

متن زیر ارسال شده از سینا :

پنجشنبه 16 آبان1392 ساعت: 12:3

توسط:سینا

وزیر آموزش‌وپرورش روز شنبه - ۱۸ آبان - به مدت یک ساعت در رادیو فرهنگ پاسخگوی مردم خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سروس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش بعد از گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، برای نخستین‌بار به صداوسیما می‌رود و در رادیو فرهنگ حاضر می‌شود.
او ساعت 19 و 30 دقیقه در برنامه «یک نگاه، چند دیدگاه» رادیو فرهنگ مردم را از برنامه‌ها و اهداف وزارت آموزش‌و‌پرورش در دولت یازدهم آگاه می‌کند. همچنین گزارشی از فعالیت و عملکردهای این وزارتخانه در دوره سرپرستی خود ارائه خواهد داد.
برنامه «یک نگاه، چند دیدگاه» کاری از گروه تاریخ و سیاست رادیو فرهنگ است که شنبه‌ها ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت از رادیو فرهنگ روی موج اف‌.ام ردیف 106 و ای‌.ام ردیف 558 و کانال 56 دستگاه‌های گیرنده دیجیتال قابل دریافت است.

 

جمعه 17 آبان1392 ساعت: 0:11

توسط:سینا

22167860 دوستان این شماره روابط عمومی رادیو فرهنگه. لطفا تماس بگیرید و بگید برای برنامه یک نگاه چند دیدگاه پیام دارید. راهنماییتون میکنن. لطفا کوتاهی نکنید. هرچی به سرمون میاد از تنبلی خودمونه. کد تهران فراموش نشه

اینم پیامکش: 30000558

همکاران مربی پیش دبستانی شاغل در مدارس دولتی لطفا شرایط کاری امسال خود را شرح دهید:

ارسالی از مربی اهواز- ن

همکاران مربی پیش دبستانی شاغل در مدارس دولتی لطفا شرایط کاری امسال خود را شرح دهید:

 

جمعه 10 آبان1392 ساعت: 11:31

توسط:مربی اهوازی- ن

سلام مربیان پیش دبستانی که امسال شاغل هستید لطفا شرایط کاری خود را بیان کنید تا همه مطلع شویم
بنده مربی پیش دبستانی در یکی از نواحی اهواز هستم
ناحیه ما امسال چندین پیمانکار دارد که همه با پارتی بازی پیمانکارشدند
26شاگرد دارم
به ازای هر شاگرد 35 هزار تومان
که جمعا 910 هزارتومان به حساب پیمانکارم واریز کردم
حقوق ماه مهر بنده 243 هزار تومان بوده

همکار دیگرم 18شاگر دارد
به ازای هر شاگرد 40 هزار تومان به حساب پیمانکار واریز کرده
که جمعا 720 هزار تومان می شود
حقوق ماه مهر او را 192 هزار تومان داده

همکار دیگر 20 شاگر دارد
به ازای هر شاگرد 30 هزار تومان به حساب پیمانکار واریز کرده
که جمعا 600 هزار تومان می شود
حقوق ماه مهر او را 160 هزار تومان داده

لازم به توضیح است که در شهر من اهواز شهریه نوآموزان از 30 هزارتومان تا 40 هزارتومان بستگی به منطقه و وضعیت خانوار گرفته می شود این انصاف نیست ما در مدرسه هم مدیریم هم ناظمیم هم مربی ایم هم خدمت گذاریم همه کارهابه عده ی ماست و پیمانکار فقط حقوق و بیمه میدهد زحمت را ما میکشیم که جیب سایرین پراز پول شود!!!

لطفا شما مربیان پیش دبستانی عزیز هم وضعیت کاری امسال خود را شرح دهید
از مدیر وبلاگ تقاضا دارم پیام ونظر مرا در صفحه اصلی بگذارید باسپاس فراوان

 

همکاران پیش دبستانی شاغل در مدارس دولتی

لطفا این چنین جواب سوالم را دهید: ( ممنون )

۱- اول شهر خودتون

۲- شهریه ماهانه از هر دانش آموز

۳- تعداد شاگردهایی که دارید

۴- مبلغی رو که ماه مهر به حساب پیمانکار واریز کردید

۵- میزان حقوقی که ماه مهر دریافت کردید

لطفا بنویسید بیمه ۱۵روزه هستید یا ۳۰روزه

ممنون

فانی وزیر آموزش وپرورش شد


فانی  وزیر آموزش و پرورش شد

 با رای اکثریت نمایندگان مجلس 

به عنوان وزیر منصوب شد

عیدغدیر شریفترین عیدامت بر شیعیان مبارکباد

عمریست که دم به دم علی میگوییم

درحال نشاط و غم علی میگوییم

یک عمرعلی گفتیم وانشااله

تا آخرعمر هم علی میگوییم

عیدغدیرخم برشما همکاران عزیزمبارک

امیدوارم به حق وعدالت امام علی 

حق وعدالت هم شامل مربیان پیش دبستانی و سایرنیروهای بلاتکیف

آموزش پرورش شودوهمه به زودی استخدام شویم

به لطف پروردگارانشااله