یاد من باشد که ...

راهنمای برقراری ارتباط با کودکان ( قسمت سوم )

 

1- ارتباط ، آینه ای است برای دیدن همدیگر

 2- ارتباط موثر ، ارتباطی است که به نفع همگان باشد نه یک سویه !

 3- تاثیرات پیام هایم را می توانم از طریق واکنش (بازخورد) دانش آموزان ، تشخیص دهم.

 4- بازخورد ( فیدبک ) یعنی امکانی برای مدیریت رفتارها و افکارم.

 5- زبان کلامی را می توان کنترل کرد ولی کنترل زبان بدن دشوار است.

 6- باید بیشتر مراقب تاثیرات ارتباط غیر کلامی باشیم.

 7- اگر روزی سرحال و شاداب نباشم ، دست کم سعی می کنم این روحیه را به کلاس منتقل

نکنم .

 8- اگر دانش آموزان به رفتار یا روحیه ی من ایراد گرفتند ، آن را به عنوان نشانه ای برای

واقعیتی احتمالی ، تلقی کنم.

9- واکنش متقابل من به بازخوردها ؛ با پذیرش ، بردباری و مدارا همراه باشد و از بروز

بازخوردهای واقعی ممانعت نکنم .

10- در جریان ارتباط ؛ همان گونه که از دانش آموزان ، بازخورد دریافت می کنم ، به پیام های

آنان نیز ، بازخورد مناسب بدهم.

 

 

نویسنده : ابراهیم اصلانی

این مطلب در رشد آموزش ابتدایی 3 " آذرماه 1390 "  به چاپ رسیده است.

و ما بخشی از آن را در این پست ، آورده ایم.

لطفا" برای مطالعه کامل تر این مطلب ، به منبع مذکور مراجعه فرمایید.

 

 

گردآوری: افرا جعفری