مهارت ارتباطی ...
یاد من باشد که ...
راهنمای برقراری ارتباط با کودکان ( قسمت سوم )
1- ارتباط ، آینه ای است برای دیدن همدیگر
2- ارتباط موثر ، ارتباطی است که به نفع همگان باشد نه یک سویه !
3- تاثیرات پیام هایم را می توانم از طریق واکنش (بازخورد) دانش آموزان ، تشخیص دهم.
4- بازخورد ( فیدبک ) یعنی امکانی برای مدیریت رفتارها و افکارم.
5- زبان کلامی را می توان کنترل کرد ولی کنترل زبان بدن دشوار است.
6- باید بیشتر مراقب تاثیرات ارتباط غیر کلامی باشیم.
7- اگر روزی سرحال و شاداب نباشم ، دست کم سعی می کنم این روحیه را به کلاس منتقل
نکنم .
8- اگر دانش آموزان به رفتار یا روحیه ی من ایراد گرفتند ، آن را به عنوان نشانه ای برای
واقعیتی احتمالی ، تلقی کنم.
9- واکنش متقابل من به بازخوردها ؛ با پذیرش ، بردباری و مدارا همراه باشد و از بروز
بازخوردهای واقعی ممانعت نکنم .
10- در جریان ارتباط ؛ همان گونه که از دانش آموزان ، بازخورد دریافت می کنم ، به پیام های
آنان نیز ، بازخورد مناسب بدهم.
نویسنده : ابراهیم اصلانی
این مطلب در رشد آموزش ابتدایی 3 " آذرماه 1390 " به چاپ رسیده است.
و ما بخشی از آن را در این پست ، آورده ایم.
لطفا" برای مطالعه کامل تر این مطلب ، به منبع مذکور مراجعه فرمایید.
گردآوری: افرا جعفری