تنگناهای دوره پیش دبستانی
تبصره:در صورت عدم تامین امکانات مورد نیاز اجرای دوره مذکور به صورت یک ساله بلامانع است.
با توجه به برسی های به عمل آمده و مصاحبه حضوری با تعدادی از مربیان مراکز پیش دبستانی مشکلات و تنگناهای موجود این دوره به شرح ذیل اعلام می گردد.
۱-بکارگیری مربیان فاقد مهارت کافی جهت حل مشکل مربیان در بعد انتقال و بعضا ناراحتی از محیط کار قبلی
۲-بکارگیری مربیان بی حوصله با سابقه خدمت بالا
۳-به کارگیری مربیان بی علاقه به کودکان
۴-عدم برگزاری کلاس های ضمن خدمت آموزشی برای مربیان
۵-عدم توجه کافی به شان و منزلت اجتماعی مربیان
۶-عدم برقرای ۵٪ سختی شرایط کار مربیان در احکام حقوقی آنان
۷-عدم برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی
۸-دریافت شهریه از اقشار کم درآمد جامعه و کاهش پوشش تحصیلی متعاقب آن
۹-وجود کلاس های پر جمعیت بالای نرم(۲۰نفر)
۱۰-عدم وجود وسایل لازم متناسب با فعالیت های نوآموزان
۱۱-عدم امکان بازدید نو آموزان از مراکز تفریحی آموزشی
۱۲-عدم اولویت بندی هزینه کرد شهریه های دریافتی
۱۳-عدم برخورداری از وسیله مناسب ایاب و ذهاب نوآموزان جهت برگزاری اردو و گردش علمی
۱۴-عدم امنیت شغلی مربیان قراردادی
۱۵-عدم وجود وسایل کمک آموزشی مناسب
۱۶-عدم آگاهی مربیان و بعضا مدیران از نحوه استفاده از وسایل کمک آموزشی
۱۷-عدم استفاده مربیان از کلاس های آموزشی ـ توجیهی هنگام ورود به دوره ی پیش دبستانی
۱۸-عدم جذب مربیان متخصص در رشته تحصیلی
۱۹-همزمانی سازماندهی مربیان پیش دبستانی و آموزگاران ابتدایی
۲۰-عدم آگاهی مربیان مدارس ابتدایی از اهمیت و توجه به دوره پیش دبستانی و کلاسهای ضمیمه آمادگی
۲۱-صرف قسمت عمده شهریه دریافتی از نوآموزان در بخش آموزش ابتدایی
در خاتمه با توجه به اهمیت و نقش بسزای دوره پیش دبستانی و نیز تاکید معاونت آموزش و پرورش عمومی وزارت متبوع بر گسترش کیفی و کمی این دوره و نیز با عنایت ویژه به تنگناها و مشکلات موجود و سعی وتلاش در جهت رفع آن از اعضای محترم کمیته برنامه ریزی و نظارت بر دوره پیش دبستانی شهرستان و مناطق خواهشمندیم جهت دستیابی به وضعیت مطلوب راهکارهای مناسب ارایه فرمایند.
قنبرپور